Historie změn

E.g., 27.7.2016
E.g., 27.7.2016
10.12.2015

Nová verze CM 2.9

Do pozornosti dávame další novinky týkajíci se CDESKu (Service Desk, CRM), najdete je na této stránce.

Významné nové funkce

CMDBnový příplatkový modul - možnost evidence libovolných objektů, ich vlastností, propojení a histórie změn

EventAnalyser Servernový příplatkový modul - modul umožňujíci centrálny zber udalostí (eventov) z operačního systémov MS Windows, přičem usnadňuje jejich obsah do lidsky čitelné podoby. Zároveň poskytuje filtraci, potvrzování událostí, aneb statistické výstupy z nich. EventAnalyser Server je příplatková funkcionalita, přičemž C-EventAnalyser klient je bezplatná součást C-Monitor klienta.


Nové funkce

Podpora vlastné ikonky v paneli úkolů namísto C - namísto klasické ikony C-Monitor možnost zobrazení vlastné ikony

Přidaná HTTP komunikace se SMTP - v nové verzi C-Monitor klienta je možné nastavit odcházejíci komunikaci čisto prostřednictvím HTTP protokolu a tým sa vyhnout postovým protokolům.

Watches

C-BackupPlus

Všechny nastavení Windows - funkce, která vám zobrazí všechny nastavení vašeho operačního systému s jednoduchým vyhledávaním pomocí zadávání výrazů

Volitelný úvodný přehled - odteď můžete změnit nastavení rozložení a obsahu úvodného přehledu tak, aby ste tam měli všechny pro vás potřebné informace

MS Outlook 2013 a 2016 - načítaní konfigurace.

 

Změny a zlepšení

Spřehlednení globálních nastavení - globální nastavení dostupn pod kontem správce jsme rozdelili na logické celky podle modulů a přidali rozšířené možnosti

Zóny v samostatních menu položkách – pro snažší orientaci a práci sme rozdelili zóny v CM IT Monitoring do dvou samostatných položek menu

Filtrování PC podle dátumu zakoupení - možnost rozšíření filtrování počítačů v základním přehledu

 

Opravy chyb

  • Watches - Rozlišování stavů výsledků každé podmínky a hodnoty (u vektorových přeměnných)
4.2.2015

Malý update CM, CDESK server na verziu 2.8

V nasledujícím textu se dočtete výběr nových funkcií a změn. Ďalší nové funkce spolu s plným zněním a aktualizaci webstránek  bude zveřejněn v květnu tohoto roku.

Výběr nových funkcí a změn v "malom" update

První fáze redizajnu portálu
  • Nové grafické levé menu s možností navolit si Oblíbené menu
  • Zvýraznení oddelení dvou produktů  CDESK a CM
  • Rozsah redizajnu v první fázi
Nové funkce k požiadavkům, plněním
  • Volitelné stloupce v seznamu požadavek
  • Nové schvalování plnění
  • Přidávání plnění přes měsíční kalendář
  • Samostatný formulář pro požadavky
Úkoly – nový prvek k sledování jednoduchých úkonů a alokovaniu času
  • Význam úkolů v CDESK
  • Spůsoby zadávání
    • Přes Seznam úkolů
    • Přidání úkolu přes požadavek
    • Přidání úkolu přes Plánovací kalendář

Přesunutí odkazů Můj profil a Odhlásit

  • Každý přihlášený operátor má přímy přístup do nastavení jeho profilu po kliknutí na jeho jméno v pravém horním rohu obrazovky. Rovnako se zde nachází odkaz na odhlásení ze systému

Ďalší nové funkcie odkomunikujeme vo velikém updatu 5/2015.
Nová verze klienta C-Monitor pro Windows bude uvolněná příští týden.

 

Popis významných zlepšení

První fáze redizajnu prostředí CDESK

grafické změny v rozhraní nasměrované k užívatelsky přítelskému vzhledu a intuitívnejšiímu rozmitnení ovládacích prvků

Nové levé menu
  • Nové levé menu je s oddelenými sekcemi a možností nastavení vlastních oblíbených položek
  • Levé menu se barevně odlišuje pode používaného produktu. Jednotlivé položky a moduly se združili do sekcí, které je možné jednoduše v menu přepsat.
  • Menu sa dá zmenšit do zbaleného režimu buď zatvárací šipkou, neo dvěma kliknutími na každou sekci.
  • Nejvíc používané funkce se dají přidať do sekce Oblíbené, která je na vždy na vrchu menu. Odtud se dá k funkcím přistupovat přímo, bez nutnosti přepínat se mezi jednotlivými sekcemi a produkty.
Zvýraznení odlíšení produktů CDESK a CM v portáli

V modulech byli aplikované nové barvy. Modrou dostali části patřící hlavne k CM (Customer Monitor) a oranžovou patřící k CDESK. Dále byla přejmenovaná záložka  Prohlížení a vyhodnocení  na CM IT monitoring.

Rozsah redizajnu v první fázi

Prozatím byl grafický redizajn aplikován na CDESK -> Požadavky, Plánovací kalendář, Zákazníci, Admin.zóna -> Zákazníci (nastavení). Můj profil a odkaz na odhlásení se přesunuli pod jméno přihlášeného operátora v pravém horním rohu obrazovky.

 

Nové funkce pro požadavky

Ovládání viditelnosti stloupců v seznamu požadavků- pro rýchlejší orientaci je možné v seznamu požadavek skrývat a zobrazovat stloupce s informacemi.

Schvalování plnění pracovníků nadřízenou osobou- osoba zodpovědná za schvalování plnění podřízených pracovníků může tyhle záznamy hromadne schvalovat, editovat, zamítat a vyjadřovat se k nim. Všechny záznamy se dají libovolne filtrovat a exportovat do excelu.

Prohledné přidávání plnení v mesičním kalendáři- funkce zrýchleného zobrazení tabulky jednotlivých dní v měsíci se zapísanými plněními a možností přidávání plnění na konkrétní dny. Pri přidávání se zvolí zákazník a několik z jeho požadavků, následně se dodatečné údaje doplní v novém formuláři.

Přidávání plnění v požadaku přes samostatný formulář- nový spůsob zadávání plnění v požiadavku umožňuje přidávat několik plnění za sebou prostředníctvím úplného nebo jednoduchého formuláře. Rozepsané plněnie se průbežne ukladá a je možné ho najít v rozepsaných plněních v každém požadavku

 

Úkoly – vytváření a sledování dílčích výkonů, rezervací konkrétních časů, plánování střetnutí

Význam úkolů v CDESKu-  na rozdíl od požadavky, kde sa počítají SLA časy, sledují přesné stavy, kategorizuje pro potřeby usměrnení workflow a statistik, je úkol výrazne jednodušší prvek. Sleduje se splnění úkolu nebo obsazení času pracovníka, který si do nich může psát poznámky a nechávat si je připomínat. Stejně je možné vytvářet schůdzky s potvrzováním účasti jejích člen.

Spůsoby vytváření úkolů- úkoly můžou být vytvářené samostatne, nebo přirazené k požadavku, v kterým jej vždy můžné najít. Úkol může sloužiť na rozdelení požadavku do menších dílčích prác nebo zachytáva ucelenejší proces komunikace se zákazníkem.

  • Přidání úkolu přímo přes Seznam úkolů – vytváření samostatných úkolů, nebo navázání na určitou požadavku zvolením zákazníka a konkrétního požadavku
  • Přidání úkolu přes požadavku, s kterou bude prevázaná
  • Přidání úkolu přímo v Plánovacím kalendáři

Seznam úkolú dostupný přímo z levého menu

Seznam úkolů požadavku, pod kterým jsou navázány. Zde jich je možné jednoduše vytvářet

Úkoly je možné zobrazovat, přidávat a editovat i přímo v Plánovacím kalendáři. Po kliknutí na konktétny čas sa zobrazí formulář

Typy úkolů

  • Schůzka -  ponouká možnost přidávání účastníků schůzky do úkolu. Každý účastník má možnost vyjadřit svou účast – tyto údaje se zobrazují uvnitř detailu úkolu.
  • Jednoduchý úkol – slouží na rychlý zápis toho čo máte spraviť , má méne parametrů než požadavek, sleduje deadline, může mít řešitele i pomocných řešitelů, možnost měnit stav.

Poznámka – nabízí možnost zapisovat si různé poznámky do kalendáře, nemá stavy ani pomocných řešitelů

Úkol typu Schůzka s potvrzováním účasti

 

11.4.2014

Velký upgrade na novou verzi CM 2.7

Významné nové funkce

Nové funkce

> CUSTOMER MONITOR (server) - nové funkce

  • Monitorovací funkce pro terminálové servery - doplněné Online informace a hlášení z Watches o procesech, které nejvíce vytěžují RAM, CPU s rozdělením na konkrétní uživatele.

  • Připojování se k počítačům s nainstalovaným TeamViewer 8,9  -  rozšíření o aktuální verze, které dosud nebyly rozpoznány a TeamviewerQS se nemohl spustit. Tj. aktuálně funguje vzdálené připojení na počítač přes CM server, kde je již běžící TeamViewer s verzí 6,7,8,9.

  • Časové omezení počítání přenesených dat v Internet Bandwith monitoringu -  vyloučení časů, ve kterých se monitoring internetových přenosů nemá vyhodnocovat.

> CDESK - nové funkce.

  • Monitorovací funkce pro terminálové servery - doplněné Online informace a hlášení z Watches o procesech, které nejvíce vytěžují RAM, CPU s rozdělením na konkrétní uživatele.

  • Připojování se k počítačům s nainstalovaným TeamViewer 8,9  -  rozšíření o aktuální verze, které dosud nebyly rozpoznány a TeamviewerQS se nemohl spustit. Tj. aktuálně funguje vzdálené připojení na počítač přes CM server, kde je již běžící TeamViewer s verzí 6,7,8,9.

  • Časové omezení počítání přenesených dat v Internet Bandwith monitoringu -  vyloučení časů, ve kterých se monitoring internetových přenosů nemá vyhodnocovat.

> C-MONITOR  WIN klient - nové funkce
 

> CDESK - nové funkce.
 

Změny a zlepšení

> CDESK - Změny a zlepšení
 

Opravy chyb

  • C-Backup - oprava zálohování virtuálních strojů na Hyper-V 
    V předchozí verzi C-backup v rámci balíčku verze 2.6.629.3 omylem chyběla programová komponenta pro ovládání stavu OS virtuální mašiny a zálohování nebylo úspěšné.
13.3.2013

Upgrade WIN C-Monitor klienta na verziu 2.6.629.0

Kritická oprava k verzii C-Monitor klienta 2.6.628.0

PHYLock verzia 2.10 pre zálohovanie otvorených súborov cez C-Image - bohužiaľ stalo sa, že v balíčku 2.6.628.0 je nesúlad medzi novou verziou C-Image a starou verziou Phylock 4.0, čoho dôsledkom je, že nemusia byť otvorené súbory konzistentne založené. Tento WIN C-Monitor 2.6.629.0 má v sebe nový PHYlock 2.10, ktorý s C-Image korektne spolupracuje. Po update treba reštartovať počítač.

Zlepšenia

Watches

Nové metódy merania výkonnosti MS SQL serverov prostredníctvom merania času odozvy štandardizovaných operácií.

Pridanie Watches "Health" šablóny pre UPS APC monitoring - šablóny nájdete v C-MonitorConsole v Sprievodcovi pre Watches v časti Health of systems, Preddefined health templates. Podmienkou okrem nainštalovaného Powerchute Business (odskúšané s veriou 9) je zapnutá SNMP služba s čítaním cez Public community.

Zlepšovanie úrovne bezpečnosti

Aktuálne realizujeme vyššiu úroveň zabezpečenia hesiel prístupov do CM a z toho dôvodu používajte pre nové inštalácie najnovšie verzie C-Monitora.  V dohľadnej budúcnosti sa vám stane, že nebudete môcť zaregistrovať počítač so staršou verziou C-Monitora s prihlásením do CM Servera (manuálny režim voľby CM-ID bude fungovať aj so staršou verziou C-Monitora)

Opravy menej dôležitých chýb (bugfixes)

Oprava inštalačného dátumu MS Office uvádzaného v prehľade počítačov (Prehliadanie a vyhodnotenie -> Počítače, detail na MS Office) a  v Zóne k operačnému systému a Office  (Prehliadanie a vyhodnotenie -> Zóny -> OS & Office info). Údaj o inštalácii v SW audite bol v poriadku.

Detekcia virtuálneho stroja pre nové virtualizačné platformy  - je to využité pre automatické blokovanie vyhodnocovania SMART porúch.

3.3.2013

Veľký upgrade na novú verziu CM 2.6.

Významné nové funkcie

Nové funkcie

> SPOLOČNÉ nové funkcie

> CUSTOMER DESK - nové funkcie

> CM PORTÁL - nové technické funkcie

> C-MONITOR klient - nové funkcie

Zmeny a zlepšenia

> SPOLOČNÉ zmeny a zlepšenia

> CUSTOMER DESK - zmeny a zlepšenia

> CM PORTÁL - zmeny a zlepšenie v technických funkciách

> C-MONITOR - zmeny a zlepšenie v technických funkciách

Oprava chýb

> Opravy kritických chýb

  • FTP zálohy vykonané v binárnom režime cez C-BackupPlus do verzie 2.5.345.0 (všetky verzie C-Backupov v rámci balíčkov C-MSetup do 2.5.574.0) môžu byť chybné.  K oprave postačí upgradovať balíčkom C-MSetup 2.6.628.0 a nechať zbehnúť novú zálohu.
  • Bolo chybné rozdelenie licencovaného a nelicencovaného softvéru vo verzii CM serveru
  • Descript - oprava inštalačného dátumu MS Office uvádzaného v Zóne OS a Office info kde bol ako dátum inštalácie MS Office udávaný dátum poslednej aktualizácie MS Office. (v SW audite bol v poriadku)

> Korekcie k chybám z okolností

  • Eliminácia falošných hlásení   SMART chýb z Lenovo notebookov. Výrobca k diskom Seagate montovaných vo výrobe nesprávne plnil parameter [197] [197] Current pending sector count. V novej verzii je tento údaj už blokovaný pre vybrané disky.