Customer Monitor
Publikováno z Customer Monitor (https://www.customermonitor.cz)


Diagnostika poruch a problémů na počítačích a serverech

 

Řešení CUSTOMER MONITOR je významným pomocníkem při řešení problémů s počítači a servery. Pomáhá určit, ověřit, vyloučit příčiny vzniku mnoha chybových stavů, čímž významně zkracuje potřebný čas k opravě. Níže uvádíme příklady, kde se dá využít CM exaktně. Konečný verdikt o poruše obvykle závisí na Technikovi a určitě je třeba brát v úvahu časový sled událostí, informace i z jiných částí CM a jiných zdrojů. 

Seznam příkladů pro diagnostiku s pomocí CM :

Spomalený běh počítače
Dlhé bootování počítače
Pomalá odezva při prohlížení stránek
Rozpadající se spojení se serverem v LAN nebo v Cloudu
Mrznutí počítače
Chybný disk
Přehřátí
Chybný zdroj (jen v serverech)
Chybná RAM (jen v serverech)
Výpadek spojení na internet
Samovolné restarty
Chyba, která uskuteční zápis v Eventlogu
Chyba vyvolávající změnu určitého souboru
Modrá obrazovka (BSOD)

 

Spomalený běh počítače 

  • určení TOP procesů vyťažujúcich CPU, RAM a zatížení disku, síťových adaptérů na základě Online informací [1]
  • určení TOP procesů vyťažujúcich disk na základě System information (zatím dostupné pouze na PC) [2]
  • načtení událostí v EventLogu (výběr, které mohou souviset se zpomalením), [3]
  • nalezení zbytečných prvků do browserů (add-ons) a programů po spuštění pomocí utility Hijack This, [4]
  • kontrola stavu disku přes SMART (vadný disk snižuje výkon PC) [5]
  • ověření, zda přihlášení uživatelé měli admin práva, resp. aktivované UAC [6]
  • ověření, zda nedošlo k vnitřní přehřátí a aktivace snížení výkonu [7]
  • prevence mazáním Temp složek [8]
  • prevence plánovaným spouštěním defragmentace [9]

Dlhé bootování počítače

  • kontrola programů po spuštění podle zóny Spouštěné při startu [10]
  • kontrola spouštěných programů z propojené utility Hijack This [4]
  • spouštění defragmentace  [9]

Pomalá odezva při prohlížení stránek - 

  • kontrola vyšší než již byla popsána v "Zpomalený běh počítače" s důrazem na Hijack This výstup [4]
  • kontrola odezvy a ztráty paketů na internetovém spojení [11]
  • rychlá kontrola rychlosti internetového spojení pomocí FTP [12]

Rozpadávající se spojení se serverem v LAN nebo v Cloudu

  • rychlá kontrola spojení přes Online spojení s CM serverem, [13]
  • kontrola odezvy a ztráty paketů na internetovém spojení (resp. vůči danému serveru), [11]
  • rychlá kontrola rychlosti internetového spojení pomocí FTP [12]
  • kontrola rychlosti spojení se serverem v LAN nebo VPN. [14]

Mrznutí počítače

  • detekce výpadků [15]
  • vyloučení HW poruchy [16] (včetně z důvodu přetížení, přehřátí, chyby disků, ...)
  • detekce události v Eventlogu [3] (kterou předpokládáte, že souvisí se zamrznutím) 

Chybný disk 

  • detekce chyby disků v běžných počítačích [5], 
  • disků ve vybraných typů serverů [17]
  • Připravujeme vzdálený SMART test aktivován z CM portálu (bez instalace SW na PC)

Přehřátí

  • sledování teploty v běžných PC [18], 
  • sledování přehřátí v serverech [17], 
  • sledování okolní teploty prostředí [19]

Chybný zdroj ( jen v serverech)

  • sledování výpadku zdroje v serverech [17]

Chybná paměť (len v serveroch)  

  • sledovaání chybné RAM v serverech [17]  (běžné PC nemají "self"-diagnostiku a testují se samostatnými testy, kterých je na internetu dostatek)

Výpadek spojení na internet 

  • detekce výpadků spojení s CM Serverem [15], 
  • stav spojení z Online informací na základě http komunikace [20]
  • stav spojení z Online informací na základě Ping PL, RTT [21]
  • detailní testy Ping PL, RTT s dlouhou historií prostřednictvím Watch [11]ů [22] 

Samovolné restarty

  • exaktní detekce opakovaných startů [22]
  • informace o uptime v každém mailu z detekce výpadků [23] 

Chyba, která uskuteční zápis v Eventlogu 

  • postup její detekce a automatizovaného poslání Operátorovi [3]

Chyba vyvolávající změnu určitého souboru 

  • způsob detekce a poslání změny v souboru Operátorovi [24]

Modrá obrazovka (BSOD)

  • okolnosti výskytu modré obrazovky (BSOD - Blue Screen Of Death) se dají řešit s pomocí C-Monitor funkcionalit, pokud již máte hypotézu jejího vzniku. Například si potřebujete ověřit nebo vyloučit určitou systémovou konfiguraci / operaci. Samotná archivace modrých obrazovek není řešena v CM nakolik jsou dostupné volné programy na jejich zpřístupnění, jedním z nich je program BlueScreenView [25].
Date: 
9.12.2012
Obrázky: 
Zobrazení výpadku online komunikace pomocí grafu [26]Zobrazení výpadku online komunikace pomocí tabulky [27]Zobrazení zatížení systému, paměti a dalších parametrů v části Online Informace [28]Možnosť nastaviť HW monitoring pre rôzne druhy serverov [29]Parametry, které se sledují a vyhodnocují na serverech [30]Zobrazení watche pro sledování stavu serveru [31]Nastavení HW monitoringu na PC [32]Parametry, které se sledují a vyhodnocují na počítačích [33]Sledování zdraví disků S.M.A.R.T [34]Zobrazení systémových informací v části C-Monitor Console [35]

Odkazy
[1] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/zatazenia-vykonnosti-serverov/online-informacie-stav-za-posl-48hod
[2] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/cm-vnutorna-architektura/c-monitor-windows-klient/system-network-info
[3] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/udalosti-v-eventlog-u
[4] https://www.customermonitor.cz/node/527/#2
[5] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/volne-miesto-a-zdravie-diskov/smart-zdravie-diskov
[6] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/opravnenia-uzivatelov
[7] https://www.customermonitor.cz/node/667/#Hardware Monitoring
[8] https://www.customermonitor.cz/node/527/#3
[9] https://www.customermonitor.cz/node/527/#1
[10] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/softverovy-audit-zoznamy-softveru/nefiltrovany-zoznam-sw-z-konfiguracie-pocitaca/spus
[11] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/vypadky-a-kvalita-internetovych-pripojeni
[12] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/vypadky-a-kvalita-internetovych-pripojeni/ftp-rychlost-cez-w
[13] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-dostupnosti-serverov/signalizacia-zo-strany-cm-servera
[14] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/vypadky-a-kvalita-spojeni-v-lan
[15] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-dostupnosti-serverov
[16] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/diagnostika-chybneho-hw
[17] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/sledovanie-stavu-hw-serverov
[18] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/diagnostika-chybneho-hw/monitoring-vnutra-pc-nb
[19] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-prostredia-t-h-watt-spinace
[20] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-dostupnosti-serverov/nepriame-metody
[21] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/vypadky-a-kvalita-internetovych-pripojeni/ping-plrtt-cez-onl
[22] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/restart-pocitaca
[23] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring/monitoring-dostupnosti-serverov/signalizacia-zo-strany-cm-servera#sposoby_oznamovania_vypadkov
[24] https://www.customermonitor.cz/ako-funguje-cm/monitoring-a-diagnostika/sledovanie-zmien-suborov/poslanie-pridaneho-obsahu-log-subor
[25] http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
[26] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/graf%20vypadku_0.png
[27] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/tabulka%20vypadok_0.png
[28] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/online%20onfo_1.png
[29] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/hw%20monitoring%20serverov_1.png
[30] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/server%20mon_1.png
[31] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/watch%20servery%20v%20cm_1_0.png
[32] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/pridanie%20watchu%20na%20hw%20monitoring_1.png
[33] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/pridanie%20watchu%20na%20hw%20monitoring2_1.png
[34] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/smart.jpg
[35] https://www.customermonitor.cz/sites/default/files/system%20info_0.png