Malý update CM, CDESK na verzi 2.8
V následujícím textu se dočtete o výběru nových funkcí a změn. Další nové funkce spolu s plným zněním a aktualizací webstránek budou zveřejněny v květnu tohoto roku.
Výběr nových funkcí a změn v "malém" updatu
První fáze redesignu portálu
- Nové grafické levé menu s možností navolit si Oblíbené menu
- Zvýraznění oddělení dvou produktů CDESK a CM
- Rozsah redesignu v první fázi
Nové funkce k požadavkům, plněním
- Volitelné sloupce v seznamu požadavků
- Nové schvalování plnění
- Přidávání plnění přes měsíční kalendář
- Samostatný formulář pro požadavky
Úkoly - nový prvek ke sledování jednoduchých úkonů a alokování času
- Význam úkolů v CDESK
- Způsoby zadávání
- Přes Seznam úkolů
- Přidání úkolu přes požadavek
- Přidání úkolu přes Plánovací kalendář
Přesunutí odkazů Můj profil a Odhlásit
- Každý přihlášený operátor má přímý přístup do nastavení jeho profilu po kliknutí na jeho jméno v pravém horním rohu obrazovky. Rovněž se zde nachází odkaz pro odhlášení ze systému
Další nové funkce odkomunikujeme ve velkém updatu 5/2015.
Nová verze klienta C-Monitor pro Windows bude uvolněna příští týden.
Bližší popis jednotlivých zlepšení
První fáze redesignu prostředí CDESK
grafické změny v rozhraní nasměrovány k uživatelsky přátelskému vzhledu a intuitivnější rozmístění ovládacích prvků
Nové levé menu
- Nové levé menu je s oddělenými sekcemi a možností nastavení vlastních oblíbených položek
- Levé menu se barevně odlišuje podle používaného produktu. Jednotlivé položky a moduly se sdružili do sekcí, které lze jednoduše v menu přepínat.
- Menu se dá zmenšit do sbaleného režimu buď zavírací šipkou nebo dvěma kliknutími na každou sekci.
- Nejvíce používané funkce se dají přidat do sekce Oblíbené, která je na vždy na vrchu menu. Odtud se dá k funkcím přistupovat přímo, bez nutnosti přepínat se mezi jednotlivými sekcemi a produkty.
Zvýraznění odlišení produktů CDESK a CM v portálu
V modulech byly aplikovány nové barvy. Modrou dostali části patřící hlavně k CM (Customer Monitor) a oranžovou patřící k CDESK. Dále byla přejmenována záložka Prohlížení a vyhodnocení na CM IT monitoring.
Rozsah redizajnu v první fázi
Zatím byl grafický redesign aplikován na CDESK -> Požadavky, Plánovací kalendář, Zákazníci, Admin.zóna -> Zákazníci (nastavení). Můj profil a odkaz na odhlášení se přesunuli pod jméno přihlášeného operátora v pravém horním rohu obrazovky.
Nové funkce pro požadavky
Ovládání viditelnosti sloupců v seznamu požadavků
Pro rychlejší orientaci je možné v seznamu požadavků skrývat a zobrazovat sloupce s informacemi.
Schvalování plnění pracovníků nadřízenou osobou
Osoba odpovědná za schvalování plnění podřízených pracovníků může tyto záznamy hromadně schvalovat, editovat, zamítat a vyjadřovat se k nim. Všechny záznamy se dají libovolně filtrovat a exportovat do excelu.
Přehledné přidávání plnění v měsíčním kalendáři
Funkce zrychleného zobrazení tabulky jednotlivých dnů v měsíci se zapsanými plněními a možností přidávání plnění na konkrétní dny. Při přidávání se zvolí zákazník a několik z jeho požadavků, následně se doplňující údaje doplní v novém formuláři.
Přidávání plnění v požadavku přes samostatný formulář
Nový způsob zadávání plnění v požadavku umožňuje přidávat několik plnění za sebou prostřednictvím úplného nebo jednoduchého formuláře. Rozepsané plnění se průběžně ukládá a je možné ho najít v rozepsaných plněních v každém požadavku
Úkoly - vytváření a sledování dílčích úkonů, rezervace konkrétních časů, plánování schůzek
Význam úkolů v CDESKu
Na rozdíl od požadavku, kde se počítají SLA časy, sledují přesné stavy, kategorizuje pro potřeby usmernění workflow a statistik, je úkol výrazně jednodušší prvek. Sleduje se splnění úkolu nebo obsazení času pracovníka, který si do nich může psát poznámky a nechávat si je připomínat. Rovněž je možné vytvářet schůzky s potvrzováním účasti jejích členů.
Způsoby vytváření úkolů
Úkoly mohou být vytvářeny samostatně nebo přiřazené k požadavku, ve kterém je možné je vždy najít. Úkol může sloužit k rozdělení požadavku do menších dílčích prací nebo zachycuje ucelenější proces komunikace se zákazníkem.
- Přidání úkolu přímo přes Seznam úkolů - vytváření samostatných úkolů nebo Navázání na určitý požadavek zvolením zákazníka a konkrétního požadavku
- Přidání úkolu přes požadavek, se kterým bude provázán
- Přidání úkolu přímo v Plánovacím kalendáři
Seznam úkolů dostupný přímo z levého menu
Seznam úkolů v požadavku, pod kterým jsou navázány. Zde je lze jednoduše vytvářet
Úkoly lze zobrazovat, přidávat a editovat i přímo v Plánovacím kalendáři. Po kliknutí na konkrétní čas se zobrazí formulář
Typy úkolů
- Schůzka - nabízí možnost přidávání účastníků schůzky do úkolu. Každý účastník má možnost vyjádřit svou účast - tyto údaje se zobrazují uvnitř detailu úkolu.
- Jednoduchý úkol - slouží pro rychlý zápis toho co máte udělat, má méně parametrů než požadavek, sleduje deadline, může mít řešitele i pomocné řešitele, možnost měnit stav.
- Poznámka - nabízí možnost zapisovat si různé poznámky do kalendáře, nemá stavy ani pomocné řešitele
Úkol typu Schůzka s potvrzováním účasti